Hendrika gaat naar Spanje!

Sevilla met Heit en Mem

Hallo allemaal!

Oke donderdag vertrokken, we zijn nu zondag. Het moeilijkste is nu klaar. Gedag zeggen tegen Heit en Mem. Mijn avontuur begint nu echt, echt alleen zeg maar. We hebben hele leuke dingen gedaan!

Donderdag zijn we aangekomen in het hotel, even snel een powernap op onze kamer en toen de stad verkennen. Eerst zijn we naar mijn school gelopen, daar hebben we even binnen gekeken maar echt veel konden we niet zien. Het is een heel mooi gebouw midden in de stad. Mijn appartement ligt ook midden in de stad, dit was onze volgende bestemming. Alles valt te lopen, zo'n 15/20 minuten. Hier konden we helaas niet binnen kijken dus zijn we weer door de stad gaan lopen. We kwamen aan bij de kathedraal van Sevilla, een hele grote. Hier zijn we niet naar binnen gegaan aangezien het al vrij laat was op de middag en we wel de tijd wouden nemen om te gaan kijken. Daarom kwam deze op het lijstje van vrijdag. Onze voeten hadden veel gelopen en we waren moe omdat we om 04:00 op waren gestaan dus kozen we ervoor om terug te gaan naar het hotel. Om een uur of 19:00 vonden we dat we wat moesten eten en zo begon de zoektocht naar een restaurant. Maar aangezien we de verkeerde kant opliepen dan waar de restaurantjes waren zijn we gestrand bij de McDonalds. We hebben gegeten en lopen de McDonalds aan de andere kant van het water drie restaurants...

Vrijdag eerst lekker ontbeten in het hotel. Allemaal lekkere dingen! We zijn toen direct maar naar de kathedraal gegaan. Die ging om 11:00 open, wij zijn daar om 11:08 en we staan meteen in de rij. Het was er vrij druk, maar het is dan ook een super mooie kathedraal. Nadat we zo'n twee a drie uur daar hebben rondgelopen zijn we gaan lunchen bij een soort bakkerij/restaurant. Hier hebben we heerlijk gegeten. Vervolgens zijn we met een hop on hop off bus lekker door de stad gereden omdat het zeer warm was. Even allemaal sights gezien en toen terug naar het hotel. Hier hebben we op het dakterras restaurant gegeten. Was heerlijk! We kregen een plaat en een stuk vlees werd gesneden bij ons aan tafel zodat we het zelf verder konden bakken. We verbaasden ons erover hoe laat de mensen hier nog gaan eten. Gewoon om 22:00 kwamen er nog mensen met twee meisjes van 5/6 jaar binnen. Ook hebben we een heerlijk toetje gegeten.

Zaterdag, vandaag stond er een fietstocht gepland om 10:00 dus wij hadden de wekker gezet om 08:00. Heit en Mem hadden gedoucht en ik nog niet toen Heit een mailtje kreeg dat de gids die met ons mee zou gaan van een trapje was gevallen. De fietstocht ging niet door, kon wel om 16:00 maar dan is het zo warm hier en we moesten om 13:00 bij mijn appartement zijn. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan met ontbijt en alles. Om 12:00 hebben we een taxi gebeld en zijn we naar mijn appartement gegaan. Hier konden we een half uur wachten omdat we te vroeg waren. Maar om 13:00 was de schoonmaakster nog niet klaar. Het meisje wat in het appartement zat voordat ik kwam had het super vies achtergelaten zei ze en dus had ze nog een half uur nodig om schoon te maken. We hebben nog wat rondgelopen en gekeken naar wat er allemaal was in het appartement. Toen mochten we naar boven, het ziet er super mooi uit maar wel heel kaal dus we hebben alles wat opgeleukt met foto's en alles. Nu ziet het er tenminste uit alsof er iemand woont.

Ik hoop dat ik een super tijd heb hier en geen last van heimwee *klopt het even af op hout* Jullie horen snel weer van mij!

Bianca poeze

Heel veel plezier daar hendrika ik ga je volgen.
Groetjez uut winaem

Heit en mem

We hebben echt leuke dagen gehad. Heel gezellig met zijn drieën. Het afscheid was wel een beetje moelijk. Maar zoals je zei:" jouw avontuur begint nu echt alleen". Komt goed!!!! Hâld fan dy. Dikke tút en krûp. Heit en mem.

Petra

Wat heb je leuk geschreven!! Leuk verhaal?
Wens je echt een super tijd in Sevilla!

Buurman Mark

Heel veel plezier daar. Studeer ze en geniet er van. Groetjes uit Burgum

Pake en Beppe.

De kamer ziet er goed uit niet groot is wel zo gemakkelijk met schoon te maken inmiddels gezellig aangekleed echt goed gedaan Fam Formsma.
Het i s een mooie stad en er valt veel te zien de kathedraal zijn wij ook al eens geweest.
Nu gaat het beginnen houw je taai en doe rustig aan dan komt alles goed
Pake en Beppe.