Hendrika gaat naar Spanje!

Wat gaat de tijd snel!

Wauw ik ben gewoon al een maand in Sevilla! De tijd gaat heel snel hier omdat we nu een routine hebben denk ik. 'S ochtends naar school, 's middags iet leuks doen en dan om een uur of 2130/2200 is het spitsuur in de keuken. Als we niet met z'n allen hetzelfde eten en we meestal wel met z'n allen op het dakterras. Hier blijven we dan meestal ook zitten tot dat we naar bed gaan. Gisteren zijn de enige twee andere nationaliteiten weggegaan. Ik zit hier nu met 7 andere Nederlanders. Het is fijn dat je je eigen taal kunt praten maar het is gaat wel een klein beetje tegen het doel van het in Sevilla zijn in. Want de bedoeling is om zo veel mogelijk Spaans te spreken maar ja elke week komen er ook weer nieuwe mensen die weinig of geen Spaans spreken. (Ik 4 weken geleden)

Afgelopen vrijdag had ik examen voor A1 niveau, we hadden dit examen met z'n allen zeer onderschat! Maar ik mag maandag aan A2 beginnen dus ergens is het wel goed gegaan! Ik laat jullie in de volgende post wel even weten hoe dit is gegaan!


Even een paar random weetjes:

Hoe mijn week er meestal uitziet:

Maandag, Dinsdag, Woensdag: 0900 op school zijn dus de wekker gaat om 0720 want we moeten 20 minuten naar school lopen. Dan hebben we les van 0900-1050 en 1110-1300 met daartussen 20 minuten pauze die we meestal doorbrengen op het dakterras. Als we dan naar huis lopen, lopen we meestal langs de bakker en kopen we daar een broodje maar soms gaan we ook lunchen. (Zo hebben we laatst een Nederlandstentje gevonden, we hebben toen erg genoten van onze frikandel) 's Middags doet meestal iedereen z'n eigen ding. Tot nu toe is het vaak: netflix op je kamer of boven op het dakterras in de schaduw zitten. De zon is echt veels te heet 's Avonds kookt meestal iedereen voor zich of met z'n tweeën want onze potten en pannen zijn niet groot genoeg om voor 10 man in 1 keer eten te maken... Rond een uur of 12 gaan we meestal weer naar onze kamers en slapen.

Donderdag:Mijn schoolroutine is hetzelfde net als de middag maar de avond ziet er wat anders uit. Onze donderdagavond staat in het teken van de Intercambio. Dan gaan we naar een kroeg waar veel taalstudenten naar toe gaan. Ook komen er veel Spanjaarden die veel geduld hebben om met jou jouw spaans te verbeteren. Het enige wat af en toe een beetje ongemakkelijk is, is de begroeting. Als Nederlander ben je gewend om iemand een hand te geven wanneer je deze persoon niet kent en je voor te stellen. Nou hier is die begroeting meestal 'twa tuten' en dan gewoon je naam zeggen. In het begin was dit heel ongemakkelijk. Nu is het ook heel normaal omdat te doen als je weggaat.

Vrijdag:Het begin van het weekend! School is nog steeds hetzelfde maar de middagen en avonden zijn altijd anders (geldt ook voor de rest van het weekend.)

Zaterdag/Zondag:Het eerste wat iedereen meteen doet is uitslapen, er is hier meestal geen leven tot 1200 dan beginnen de mensen een beetje uit hun kamer te komen. Beetje ontbijten/lunchen en dan zie je wel wat je gaat doen.


Mijn favoriete plekje in huis:Het dakterras. Geen twijfel over mogelijk. Dit is ook eigenlijk de enige plek in het huis waar we met zn allen kunnen zitten aan 1 tafel. (moeten er niet meer dan 8 mensen om de tafel willen zitten)


Dit was het alweer! Ik wou alleen nog even melden dat ik in December twee weken vakantie heb en dan naar huis kom! Dan kan ik iedereen weer even zien en dan er weer 4 maand tegen aan. Ik ben dan ook precies op de helft van reis. Het rare is dat alle mensen die hier nu zijn dan ook al naar huis zijn. (behalve 1 meisje die blijft net zo lang als mij)

Adios mis amigos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active